SE och LÄR

ADOBE LIGHTROOM CLASSIC

ÄNDRA STORLEK PÅ BILDER I LIGHTROOM CLASSIC

Följ instruktionerna på videon så är du snart igång. I denna videon gör vi bilderna till 1600 pixlar på längsta sidan som du kan använda för att skicka bilder via e-post eller lämna in till digitala tävlingar där max måttet är satt till 1600 px. Som medlem i Halmstad Fotoklubb har du också möjlighet att ha en egen medlemssida och där vill vi också ha dina bilder i 1600 px på längsta sidan.

PHOTOSHOP CC

LÄR DIG ÄNDRA STORLEK PÅ BILDER I PHOTOSHOP CC

Här lär du dig ändra storlek på bilder i Photoshop CC. Du behöver göra detta när du ska skicka en fil via e-post eller delta i digitala fototävlingar. Vi kommer att göra längsta sidan i 1600 pixlar men du kan naturligtvis själv välja andra mått.

PHOTOSHOP CC

I videon lär du dig göra dina bilder i rätt storlek för att skicka in bilderna till RSF:s Klubbtävling.

SPREND

SKICKA STORA FILER VIA SPREND

Här får du lära dig hur du skickar stora filer via Sprend.

Om du skall skicka många filer via Sprend lägg filerna i en mapp (dock max 10 filer/mapp).