SE och LÄR

ADOBE LIGHTROOM CLASSIC

ÄNDRA STORLEK PÅ BILDER I LIGHTROOM CLASSIC

Följ instruktionerna på videon så är du snart igång. I denna videon gör vi bilderna till 1600 pixlar på längsta sidan som du kan använda för att skicka bilder via e-post eller lämna in till digitala tävlingar där max måttet är satt till 1600 px. Som medlem i Halmstad Fotoklubb har du också möjlighet att ha en egen medlemssida och där vill vi också ha dina bilder i 1600 px på längsta sidan.

PHOTOSHOP CC

LÄR DIG ÄNDRA STORLEK PÅ BILDER I PHOTOSHOP CC

Här lär du dig ändra storlek på bilder i Photoshop CC. Du behöver göra detta när du ska skicka en fil via e-post eller delta i digitala fototävlingar. Vi kommer att göra längsta sidan i 1600 pixlar men du kan naturligtvis själv välja andra mått.

SPREND

SKICKA STORA FILER VIA SPREND

Här får du lära dig hur du skickar stora filer via Sprend.

Om du skall skicka många filer via Sprend lägg filerna i en mapp (dock max 10 filer/mapp).