STARTSIDAN 9 MEDLEMSSIDOR 9 MALIN NILSSON

MALIN NILSSON

Det var redan innan den digitala kameran som mitt foto intresse började – när man fortfarande framkallade bilder i ett mörkerrum. Närmare bestämt när jag åkte till Kalifornien som au pair (1989) och började utforska utanför trygghetszonen. Sedan dess har jag fotograferat från och till beroende på hur livet har sett ut. Jag älskar att fotografera allt som får mig att ”känna” något –  alla människor och de flesta saker har ju faktiskt en historia att berätta. Allt från skrothögar och grafitti, till vackra vyer och färgglada blommor, eller färg och form och människor i olika miljöer. Jag har varit med i 1 år som aktiv medlem i fotoklubben och det är fantastiskt kul att träffa andra personer som brinner för att fotografera – att kunna byta erfarenheter och att få inspiration av varandra betyder mycket!