STARTSIDAN 9 MEDLEMSSIDOR 9 PATRIK LEONARDSSON

PATRIK LEONARDSSON

Jag är en passionerad fotograf vanligtvis med naturen som motiv. Började min fotografiska bana i början av 1990-talet då musikskapande övergick i bilder. Stora och små landskap lockar mest och har blivit mitt signum men om tillfälle ges så fotograferar jag gärna även djur.
Jag har livnärt mig på mina bilder sedan 1995 och har givit ut 8 böcker varav 4 i helt egen regi där jag förutom bilderna även står för text och formgivning.
En mängd utställningar har det blivit under årens lopp och den återkommande sommarutställningen på Särdals kvarn är sedan många år en tradition som jag förknippas med.
Fotokonst, bildbyrå, föreläsningar, författare, workshops/fotoguidningar hör till min verksamhet.
Jag är invald i Naturfotograferna/N sedan 1998 och PhotoNatura 1999 vilket borgar för äkthet i mina bilder.
Det är med en stor ära att under ett tiotal år varit utnämnd till hedersmedlem i Halmstad Fotoklubb.