STARTSIDAN 9 MEDLEMSSIDOR 9 PER ALVESTIG

PER ALVESTIG

Fotografering kom in tidigt i mitt liv, runt 10-11 års åldern, först i enkel skala med en Kodak Instamatic 133. I början av 70-talet var det dags för fotokurs på fritidsgården. Vi fick fotografera med systemkamera, framkalla filmerna och slutligen det kompletta mörkrumsarbetet. Jag fick lära mig grunderna på ett mycket bra sätt, mitt intresse för fotografering ökade och jag fortsatte med dessa kurser under några år. 1975 var det dags för min första egna systemkamera, fotograferandet tog fart.

Sedan har det rullat på, i och med de digitala möjligheterna har jag de senaste 12-15 åren blivit betydligt mer aktiv och på senare tid arbetar jag på ett mer strukturerat sätt med att utveckla mitt fotograferande/bildberättande. Jag har inte valt någon speciell genre, men det får gärna vara rörelse och människor.

Jag har aldrig arbetat kommersiellt med fotografering, varför det blivit så vet jag inte. Jag har ett uppdrag på ideell basis som fotograf för Porsche Club Sverige och deras tidning, PorscheÄgaren, som kommer ut fyra gånger per år i en upplaga av c:a 7000 exemplar.