HALMSTAD FOTOKLUBBS PROGAM VÅREN 2023

Onsdagen 18 januari 17.30

SNÖSTORPS KYRKA

I kväll öppnar Snöstorps vackra kyrka upp för oss i fotoklubben och vi får möjlighet att fotografera kyrkans mycket speciella interiör.

Plats: Snöstorps kyrka

Onsdagen 25 januari 18.30

Lär känna Din kamera!

Ikväll erbjuder klubben ett trevligt kurstillfälle där Du bland annat kan prova på lite av de olika inställningarna som Din systemkamera har att erbjuda

Plats Medborarskolans lokal

Torsdag 2 februari 18.30

HALMSTAD INRAMNING

Vi gör ett besök hos ”Halmstad Inramning” på Norra vägen. Vi får tips om vad vi kan göra med bilderna efter exponeringen.

Plats:Norra vägen 5

Tisdag 21 februari 18.30

BOKLOPPIS

Fotofika med Bokloppis. Ikväll tar vi med våra fotoböcker och tidningar och kanske någon mindre fotopryl som vi tröttnat på och låter dem byta ägare.

Söndag 26 februari 14.00

ÅRSMÖTE

Vi häller vårt årsmöte i Medborgarskolans lokal. Efter årsmötet redovisas Klubbmästerskapet.

Efter årsmötet kommer Dick Nilsson att berätta

och visa bilder från Nepal

Tisdag 14 mars 18.30

BILDSPELSKVÄLL

Under kvällen får vi se ett antal bildspel från medlemmar i fotoklubben och från Rogers bildspelskurs under vintern.

Plats: Medborgarskolans lokaler

Torsdag 23 mars 18.30

SIERRA LEONE

Calle Fredin från Falkenberg tar oss med på en spännande och intressant bild-resa till det Afrikanska landet Sierra Leone.

ARH/MA

Onsdagen 12 april 18.30

THE PHOTOGALLERY

Ikväll besöker vi Halmstads högklassiska fotogalleri The Photogallery på Slottsmöllan.

Plats: The Photogallery, Slottsmöllan

Lördag 22 april

UTFLYKT

Vi gör en utflykt med två mål. Dels Bosgårdsfallet vid Torup samt den märkliga Gunnars karusell en bit därifrån.

Mer information senare

BP/MA

Tisdag 25 april 18.30

FOTOFIKA

AS/MA

Torsdagen 11 maj 18.30 prel tid

GÖRAN EBENHART

Fotografen och ståupparen Göran Ebenhart besöker oss och berättar om sitt sätt att gestalta svensk skog i bild samt visar bilder från flertalet länder.

Tisdag 16 maj

VÅRBLOMMOR

Vi möter våren och fotograferar blommor och grönt i naturen. Våra vänner i Falkenbergs fotoklubb gör oss sällskap.

Mer information kommer senare.

Torsdag 8 juni

SÄSONGSAVSLUT

Vi avslutar säsongen med en utomhusaktivitet. Även denna gång får vi sällskap av Falkenbergs fotoklubb.

Mer information kommer senare

AS/MV/MA